Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Juridisch Specialist Vergunningen

plaatsWognumlooptijd36 uursalaris3.090 - 4.671 onderwijsWO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?

Bij het team Omgevingszaken zoeken wij een


  Juridisch specialist vergunningen

36 uur per week

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

Je gaat werken bij het team Omgevingszaken dat onderdeel is van de afdeling Externe Dienstverlening. Binnen het team Omgevingszaken worden aanvragen voor Omgevingsvergunningen, Bijzondere Wetten en APV afgehandeld. Het volledige afdeling bestaat uit ongeveer 25 medewerkers die worden ondersteund door 3 administratieve collega’s. Gezamenlijk vormen zij een hecht team en het is dan ook belangrijk dat je minimaal 2 dagen op het gemeentehuis in Wognum werkzaam bent.

Naast de reguliere aanvragen zijn er trajecten die zeer complex van aard kunnen zijn. Er wordt, afhankelijk van de casus, gekeken naar de impact van verkeershinder of van geluid of geur, watervergunningen, eventueel afwijking van het bestemmingsplan, jurisprudentie etc. Je voert overleg met de diverse belanghebbenden (bedrijven, buren, politiek etc.) om met goede overwegingen tot de juiste oplossingen te komen. Je legt je casus graag voor aan je collega’s om af te stemmen. Het spreekt voor zich dat jij andersom ook beschikbaar bent om mee te denken in de trajecten van jouw collega’s!

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

  • Je verricht vakspecialistische werkzaamheden zoals het opstellen van verweerschriften, het motiveren van beschikkingen en het toepassen van 4 ogen principe (kwaliteitsbewaking)
  • Je verzorgt en bewaakt de voortgang van Wabo procedures
  • Je toetst en beoordeelt op verzoek complexe aanvragen en adviseert hierover
  • Je stelt college- en raadsvoorstellen op
  • Je signaleert de noodzaak tot aanpassen van beleid, stelt nieuw beleid op en je werkt actief mee aan verbetering van de juridische kwaliteit van de geleverde producten
  • Voorbereiden en verwerken van nieuwe Wet- en Regelgeving zoals de Omgevingswet

Daarnaast vertegenwoordig je de afdeling bij externe overleggen en bij raads- en commissie vergaderingen. Je stelt verweerschriften op en je vertegenwoordigt het college in bezwarenprocedures.

 WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • Een op de functie gericht WO werk- en denkniveau en ervaring op het vakgebied
  • Een stimulerende, flexibele en klant- & resultaatgerichte instelling
  • Je kunt goed zelfstandig werken en samenwerken met verschillende partijen
  • Een goed ontwikkeld analytisch vermogen
  • Goede sociale en uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden         

Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie. De competenties worden nadrukkelijk besproken tijdens het sollicitatiegesprek.

  • Analytisch vermogen
  • Visie
  • Inlevingsvermogen
  • Overtuigingskracht
  • Initiatief

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding van maximaal € 4.671,- bruto per maand (gebaseerd op functieschaal 10 obv een 36-urige werkweek)

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.

IS JE INTERESSE GEWEKT?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marcel van Marle, teamleider Omgevingszaken telefoon 06-20926892 of juridisch specialist  Miranda Laan, via telefoonnummer (0229) 856 142. Voor vragen en informatie over de procedure kun je ook terecht bij Vincent Toebak, Recruitment via telefoonnummer 06-55024693.

De vacature is onderdeel van onze arbeidsmarktcampagne ‘Groei mee!’ die tot 31 maart 2023 doorloopt. We verzoeken je om zo snel mogelijk te reageren. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben sluiten we de vacature. Ook kunnen nieuwe vacatures aan de campagne worden toegevoegd. Raadpleeg daarom regelmatig onze vacaturesite voor een up-to-date overzicht of meld je aan voor de ‘jobalert’ op de homepage van werkenbijmedemblik.nl.

 Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum