Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Specialist Informatiebeheer

plaatsWognumlooptijd36 uursalaris3.167 - 4.537 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?

Voor de afdeling Bedrijfsvoering zijn we op zoek naar een enthousiaste collega:

Specialist Informatiebeheer

36 uur per week

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

Je gaat als Specialist Informatiebeheer aan de slag bij het team Informatiebeheer en Basisinformatie, binnen de nieuwe afdeling Bedrijfsvoering. Het team bestaat uit twee disciplines waarvan de collega’s van Informatiebeheer een belangrijke rol hebben in de verdere uitrol van het organisatie breed zaakgericht en digitaal werken. Registratie, archivering en ondersteuning van de vakafdelingen zijn hierbij kerntaken. De collega’s van Basisinformatie hebben een belangrijke rol voor wat betreft het opleggen van gemeentelijke aanslagen, het heffen, innen en invorderen van facturen en aanslagen.

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

Dit is een bestaande functie waarvan de uren worden uitgebreid van 20 naar 36 uur.

De taken van de functie zijn:

  • Een signalerende en adviserende rol richting de teamleider voor de dagelijkse processen voor informatiebeheer, de teamleider is eindverantwoordelijk
  • De voorbereiding en uitvoering van (complexe) vraagstukken voor Informatiebeheer
  • Signalering en advisering naar de vakafdelingen over beleid, wet- en regelgeving en vakspecialisme
  • Procesoptimalisatie: met het team samen uniforme werkwijzen ontwikkelen op het gebied van zaakgericht en digitaal werken
  • Verzorgen van kennisoverdracht naar adviseurs en consulenten over informatie en archief
  • Voorbereiden en uitvoeren van diverse projecten voor informatiebeheer zowel binnen als buiten (regio) de organisatie, zoals: handboek vervanging, digitale archivering, selectielijsten en processen
  • Je bent plaatsvervangend aanspreekpunt voor het Westfries Archief en voor de toezichthouder IBT

 WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • Een relevante HBO opleiding
  • Relevante werkervaring
  • Kennis van en inzicht in informatiebeheer en -beleid
  • Ervaring met projectmatig-, zaakgericht- en digitaal werken, dit is een pré

Competenties

Je bent flexibel, vakinhoudelijk sterk en in staat om, onder eindverantwoording van de teamleider en in samenwerking met het team, doelstellingen te halen. Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie. De competenties worden nadrukkelijk besproken tijdens het sollicitatiegesprek.

  • Klantgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Samenwerken

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de functieschaal 9, salaris maximaal € 4.537,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Daarnaast biedt de gemeente Medemblik uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness

IS JE INTERESSE GEWEKT?

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor vragen en aanvullende informatie kun je altijd nog even contact opnemen met Marja Schornagel, Strategisch Manager Bedrijfsvoering a.i. op nummer 06-18296249. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Wendy Newson, Recruiter via 06-25697151.

 Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum