Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Teamleider Informatiemanagement

plaatsWognumlooptijd36 uursalaris4.074 - 5.736 onderwijsHBO+ · WO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?

Voor de afdeling Bedrijfsvoering zijn we op zoek naar een enthousiaste collega:

Teamleider Informatiemanagement

36 uur week

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

Je gaat als meewerkend teamleider aan de slag bij het team Informatiemanagement (IM), binnen de nieuwe afdeling Bedrijfsvoering. Binnen het team Informatiemanagement adviseren we bestuur, directie en afdelingshoofden op het gebied van informatiemanagement. Het team Informatiemanagement is nieuw samengesteld en bestaat onder andere uit een projectleider ICT, informatiearchitect, informatie adviseurs, een CISO en ISO, functioneel beheerders, gegevensbeheerders basisregistraties, datamanager, GEO specialist en GIS specialist.

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

  • Je geeft leiding aan een team van ongeveer 25 mensen binnen de afdeling Bedrijfsvoering en stuurt de dagelijkse processen aan
  • Je ontwikkelt en bouwt samen met de medewerkers een hecht team
  • Je bent verantwoordelijk voor de personeelszaken voor het team. De strategisch manager is eindverantwoordelijk
  • Je bent budgethouder voor het team. Je hebt een signalerende en adviserende rol richting de strategisch manager over het reilen en zeilen van het team
  • Je ontwikkelt beleid binnen het taakveld van team IM
  • Je borgt continuïteit, integriteit, veiligheid en toegankelijkheid van de informatiesystemen
  • Je zorgt voor organisatie-brede en regionale afstemming en samenhang ten aanzien van vraagstukken en processen binnen het taakveld van team IM
  • Je zorgt voor de uitvoering en implementatie van multidisciplinaire vraagstukken en processen
  • Je bouwt en onderhoudt een relatienetwerk en bent actief met de organisatieontwikkeling omtrent digitalisering

 WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • Een relevante HBO/WO opleiding
  • Relevante leidinggevende werkervaring
  • Kennis van het openbaar bestuur, projectmatig werken en veranderkunde
  • Een resultaat en oplossingsgerichte instelling

Competenties

Je bent flexibel, denkt strategisch, bent in staat om met je team de doelstellingen te halen. Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie:

  • Coachen
  • Leidinggeven binnen een politiek gestuurde organisatie
  • Klantgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Samenwerken                    

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding van maximaal € 5.736,- bruto per maand, gebaseerd op aanloopschaal 11 of functieschaal 11A bij een 36-urige werkweek.

Daarnaast biedt de gemeente Medemblik uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:

  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness

IS JE INTERESSE GEWEKT?

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en cv via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl

Voor vragen of aanvullende informatie over deze functie kun je contact opnemen met Marja Schornagel, Strategisch Manager Bedrijfsvoering a.i. via 06 - 18 29 62 49. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Vincent Toebak, recruiter, via 06 – 550 24 693.

Een referentiecheck, aanvraag VOG en een assessment kunnen deel uitmaken van de procedure.

De vacature is onderdeel van onze arbeidsmarktcampagne ‘Groei mee!’ die tot 31 maart 2023 doorloopt. We verzoeken je om zo snel mogelijk te reageren. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben sluiten we de vacature af. Ook kunnen nieuwe vacatures aan de campagne worden toegevoegd. Raadpleeg daarom regelmatig onze vacaturesite voor een up-to-date overzicht of meld je aan voor de ‘jobalert’ op de homepage van werkenbijmedemblik.nl .

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum