Helaas, de vacature die je wilt bekijken is gesloten
Op de door jou opgevraagde vacature kan op dit moment niet meer gesolliciteerd worden.
Gerelateerde vacatures
De gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor al haar inwoners. Bij deze gemeente, die veel investeert in de toekomst, krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen
Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving.
We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.
Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.
Bij het team Concerncontrol zoeken wij een enthousiaste collega:
Concerncontroller
24-36 uur per week
WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
Binnen de gemeente Medemblik ontstaat een unieke kans: een relatief nieuwe functie waarin je volop kunt bouwen aan de invulling ervan. Je krijgt de ruimte om deze rol vorm te geven en er jouw eigen kleur aan te geven, afgestemd op hoe de functie de organisatie vooruit kan helpen en hoe het aansluit bij jouw expertise en ambities.
De gemeente Medemblik heeft, mede door toegenomen regelgeving, financiële beheersing, rechtmatigheid, doelmatigheid, gegevensbescherming en informatiebeveiliging hoog op de agenda gezet. Een belangrijke stap hierin is al gezet: de vorming van een onafhankelijk team concerncontrol, bestaande uit een concerncontroller, businesscontrollers, een CISO, een functionaris gegevensbescherming en interne auditors.
Je werkt samen met bevlogen, zelfsturende professionals die elk hun eigen onafhankelijke rol hebben. Het is aan jou om een strategische visie en strategie te ontwikkelen zodat de organisatie in control is. Als ‘teamlead’ weet je deze disciplines te verbinden en het team te inspireren.
BEN JE BENIEUWD WAT JE GAAT DOEN?
Je bent verantwoordelijk voor de volgende taken:
- Strategisch sparringpartner voor directie en strategisch managers, waarbij je adviseert over organisatiebeheersing en grip houdt op doelstellingen;
- Toetsende en adviserende rol bij belangrijke stukken zoals de kadernota, begroting en jaarstukken. Je werkt samen met businesscontrollers en intern auditors om feedback te geven;
- Aanspreekpunt voor auditcommissie, externe accountant, CISO, en functionaris gegevensbescherming;
- Teamleider van een zelfsturend team, waarbij samenwerking en het verbinden van control functies centraal staan. Je zorgt voor samenhang en procesverbeteringen vanuit een breed perspectief.
WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?
Als aanjager en het ‘geweten’ van de organisatie daag je de status quo uit, maar je weet ook wanneer je moet meebewegen. Je kunt prioriteiten stellen en blijft vasthoudend, met oog voor wat haalbaar is. In deze functie bepaal je mede hoe de gemeente haar ambities kan waarmaken, en zorg je voor grip op de complexe vraagstukken waar we voor staan.
En verder:
- Een afgeronde relevante opleiding bijvoorbeeld bedrijfskunde, bestuurskunde of accountancy;
- Ruime ervaring in een toetsende en strategische rol als het gaat over het brede palet van vraagstukken die in een politiek-bestuurlijke omgeving spelen. Ervaring en inhoudelijke kennis van gemeentelijke planning & control cyclus;
- Gedegen kennis van concern/business control, accountants- en rechtmatigheidscontrole, informatiebeveiliging en gegevensbescherming. ;
- Je durft je kritisch en onafhankelijk op te stellen en je hebt de stevigheid om als het “geweten van de organisatie” een positie in te nemen. Je verbindt en kan je goed verplaatsen in de positie van de directie/strategisch managers en college en denkt vanuit mogelijkheden Je hebt genoeg tact en inlevingsvermogen om als strategisch adviseur zowel dienstverlenend als kritisch te kunnen zijn en daarmee anderen te overtuigen;
- Je kijkt met een brede, toekomstgerichte blik naar organisatiebeheersing en kunt schakelen tussen de diverse niveaus binnen de organisatie en verscheidenheid van rollen waarin je als concerncontroller acteert. Je hebt sterke communicatieve skills en weet je communicatiestijl aan te passen aan je gesprekspartners.
- Je hebt ervaring met het leidinggeven aan een team met bevlogen, zelfsturende professionals.
WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE
Een strategische adviesfunctie in een professioneel en enthousiast team bij een ambitieuze gemeente. Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding van maximaal
€ 7.417,00 bruto per maand, gebaseerd op functieschaal 13 o.b.v. een 36-urige werkweek.
Onze voorkeur gaat uit naar een aanstelling van minimaal 32 uur per week. Een dienstverband van 24 uur is bespreekbaar. Het takenpakket wordt in overleg daarop aangepast.
Daarnaast biedt de gemeente Medemblik uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals
- Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness;
- Filevrij naar ons kantoor in Wognum en altijd plek in de parkeergarage. Ook is er genoeg plek voor het (opladen van) elektrische auto's. Kom je op de (elektrische fiets)? Dan kan je die ook overdekt stallen en eventueel opladen;
- Ruimte kilometervergoeding € 0,23 per km, maximaal 60 km enkele reis per dag;
- Werk je een dag thuis? Dan krijg je een thuiswerkvergoeding van € 3,00 per dag;
- Je mag een laptop en telefoon uitkiezen;
- Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
- Opname in het ABP pensioenfonds.
IS JE INTERESSE GEWEKT?
We zien uit naar je reactie! Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en cv via de sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl.
Voor vragen en aanvullende informatie over de functie kun je contact opnemen met Peter Wilbrink (Business Controller) via 06-10921179.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met één van onze Recruiters Wendy Newson, via 06-25697151 of Roxanne Wagemaker via 06-50164664.
Een assessment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure om samen te verkennen hoe jouw kwaliteiten en vaardigheden aansluiten bij de functie en onze organisatie.
Acquisitie is niet gewenst.
De 6 voordelen van gemeente Medemblik
Goede werk-privé balans
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij heel belangrijk. Daarom kun jij kiezen voor flexibele werktijden en zijn er mogelijkheden voor thuiswerken.
Maatschappelijke impact
Jij draagt echt iets bij aan een betere leefomgeving voor de inwoners. Door de grootte van de gemeente sta je dicht bij de mensen en zie je direct de impact van jouw werk.
Open en gezellige werksfeer
Collega’s bij gemeente Medemblik hebben veel voor elkaar over en die sfeer voel je door de hele organisatie, van hoog tot laag.
Ruimte voor eigen inbreng
Je hebt veel ruimte voor eigen initiatief. Heb jij een goed idee? Wij geven jouw de mogelijkheid om het op te pakken en op je eigen manier uit te voeren.
Korte lijnen met management
Toegankelijkheid en openheid zijn in Medemblik vanzelfsprekend. Door de hele organisatie staan de deuren altijd open en is iedereen goed bereikbaar. Wij weten elkaar goed te vinden!
Veelzijdige werkomgeving
Er gebeurt meer in Medemblik dan je denkt. Jij werkt o.a. mee aan de ontwikkeling van 17 kernen, met veel bouwaspiraties, zakelijke dienstverlening, toerisme en bollenbedrijven.