Helaas, de vacature die je wilt bekijken is gesloten
Op de door jou opgevraagde vacature kan op dit moment niet meer gesolliciteerd worden.
Gerelateerde vacatures
Wij zoeken een enthousiaste collega voor:
Junior Raadsadviseur
Ca. 32 uur per week
WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
Wij werken in een hectische en dynamische politiek-bestuurlijke omgeving. Elke dag hebben we intensief contact met verschillende vakafdelingen binnen de gemeente. Ons doel? De raad goed positioneren en ondersteunen. Kernwoorden voor deze functie zijn: betrokkenheid, klantgerichtheid, politieke sensitiviteit, pro-activiteit en effectiviteit. We zetten de wensen en behoeften van de raad altijd centraal. We begrijpen de politieke omgeving waarin we werken. We denken vooruit en pakken kansen met beide handen aan. We werken doelgericht en zorgen dat dingen voor elkaar komen.
De raadsgriffie is een hecht en compact team van 5 medewerkers. Bij ons staat collegialiteit voorop en werken we samen aan resultaat. We houden van een no-nonsense aanpak en een fijne werksfeer.
BEN JE BENIEUWD WAT JE GAAT DOEN?
- Je ondersteunt de twee raadsadviseurs bij hun taken als adviseur van de raads- en commissieleden en commissiegriffier;
- Je bent secretaris van de auditcommissie en eventuele werkgroepen of ad hoc commissies, inclusief de commissie die het presidium adviseert over de fractievergoedingen;
- Je bent contactpersoon voor de Rekenkamer en hebt taken in de uitvoering van besluiten van het presidium, zoals onderdelen van het communicatiebeleid voor de gemeenteraad;
- Je organiseert werkbezoeken voor raads- en commissieleden;
- Je beheert informatiesystemen die de raadsleden, griffie en organisatie gebruiken in de werkprocessen. Je ondersteunt raadsleden en griffie bij het gebruik van deze systemen;
- Je hebt een adviserende en signalerende rol ten aanzien van deze werkprocessen, neemt initiatief en ontwikkelt voorstellen als verbeteringen nodig of wenselijk zijn;
- Je adviseert over het optimaliseren van informatiestromen en draagt bij aan de externe informatievoorziening;
- Je draagt bij aan een optimale ontsluiting van informatie voor raadsleden, ondersteunt fracties bij uitzoekwerk en helpt raadsleden de juiste informatie te vinden met betrekking tot dossiers;
- Je ondersteunt en adviseert ten aanzien van de technische voorzieningen van vergaderingen en bent intermediair naar leveranciers van systemen en voorzieningen.
WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste teamspeler met een dienstverlenende werkhouding. Je bent flexibel, betrokken en resultaatgericht.
- Een op de functie gerichte HBO werk- en denkniveau met bij voorkeur een opleiding in de richting van politicologie of bestuurskunde;
- Affiniteit met informatiemanagement en digitale vaardigheid;
- Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden;
- Kennis van gemeentefinanciën of communicatie is een pré.
WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE
Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de aanloopschaal 10 of functieschaal 11. Salaris maximaal € 5.997,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:
- Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, extra salaris of bedrijfsfitness;
- Filevrij naar ons kantoor Wognum en altijd plek in de parkeergarage. Ook is er genoeg plek voor het (opladen van) elektrische auto’s. Kom je op de (elektrische fiets)? Dan kan je die ook overdekt stallen en eventueel opladen;
- Ruime kilometervergoeding van € 0.23 per km, maximaal 60 km enkele reis per dag;
- Werk jij een dag thuis? Dan krijg je een thuiswerkvergoeding van € 3,00 per dag;
- Je mag een laptop en telefoon uitkiezen;
- Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
- Opname in het ABP pensioenfonds.
IS JE INTERESSE GEWEKT?
Wij kijken uit naar jouw reactie! Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl.
Voor vragen en aanvullende informatie kun je altijd nog even contact opnemen met Afra Reus, griffier via telefoonnummer 06-52836001. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij één van onze recruiters Wendy Newson via 06-25697151 of Roxanne Wagemaker via 06-50164664.
De eerste gesprekken zijn ingepland op maandag 24 juni 2024. Een eventueel tweede gesprek vindt plaats op donderdag 27 juni 2024.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De 6 voordelen van gemeente Medemblik
Goede werk-privé balans
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij heel belangrijk. Daarom kun jij kiezen voor flexibele werktijden en zijn er mogelijkheden voor thuiswerken.
Maatschappelijke impact
Jij draagt echt iets bij aan een betere leefomgeving voor de inwoners. Door de grootte van de gemeente sta je dicht bij de mensen en zie je direct de impact van jouw werk.
Open en gezellige werksfeer
Collega’s bij gemeente Medemblik hebben veel voor elkaar over en die sfeer voel je door de hele organisatie, van hoog tot laag.
Ruimte voor eigen inbreng
Je hebt veel ruimte voor eigen initiatief. Heb jij een goed idee? Wij geven jouw de mogelijkheid om het op te pakken en op je eigen manier uit te voeren.
Korte lijnen met management
Toegankelijkheid en openheid zijn in Medemblik vanzelfsprekend. Door de hele organisatie staan de deuren altijd open en is iedereen goed bereikbaar. Wij weten elkaar goed te vinden!
Veelzijdige werkomgeving
Er gebeurt meer in Medemblik dan je denkt. Jij werkt o.a. mee aan de ontwikkeling van 17 kernen, met veel bouwaspiraties, zakelijke dienstverlening, toerisme en bollenbedrijven.