Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Teamleider Vastgoed en Grondzaken

plaatsWognumsalaris4.074 - 5.736 onderwijsWO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?

Onze huidige teamleider gaat met pensioen.

Bij de afdeling Ruimte zoeken wij een enthousiaste collega:


Teamleider Vastgoed & Grondzaken

36 uur per week

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

De afdeling Ruimte bestaat uit vier teams: Ruimtelijk Beleid, Programma- en Projectmanagement Bureau, Vastgoed & Grondzaken en Beheer & Onderhoud. Je gaat werken binnen het team Vastgoed & Grondzaken. Binnen het team werken we aan het technisch- en zakelijk beheer van ons vastgoed, grondzaken, snippergroen, kunstwerken, water en riolering.

Nieuwe organisatiestructuur

Per 1 januari ontwikkelt de gemeente zich naar een compactere organisatie. We werken vanuit de vier afdelingen Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal en Bedrijfsvoering. Binnen de afdelingen vormen we teams met een teamleider.

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

Wij bieden een uitdagende functie met de volgende werkzaamheden:

Leidinggeven

  • Je geeft leiding aan het team Vastgoed & Grondzaken en stuurt de dagelijkse processen aan
  • Je bent verantwoordelijk voor de personeelszaken voor het team. De strategisch manager is eindverantwoordelijk.
  • De Personeelstaken bestaan onder andere uit het voeren van gesprekken (aangaande werkverdeling, ziekteverzuim, prestaties, functioneren etc.), het sturen op samenwerking en professionalisering en het sturen op het behalen van de teamdoelen
  • Je bent budgethouder voor het team
  • Binnen het MT van de afdeling Ruimte vertegenwoordig je het team en adviseer je de strategisch manager
  • Je treedt op als spreekbuis namens het Strategisch Management Team (SMT) en Directieteam (DT) richting het team en desbetreffende stakeholders

 Beleid en advies

  • Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling van beleid en kaders van het team Vastgoed & Grondzaken
  • Je adviseert de strategisch manager en andere teamleiders over vraagstukken die het team overstijgen vanuit het eigen aandachtsgebied
  • Je behandelt de meest complexe vraagstukken binnen het team en adviseert hierin
  • Je ontwikkelt het beleid op voornamelijk strategisch en deels tactisch niveau en geeft hier uitvoering aan
  • Je volgt en evalueert ontwikkelingen, verricht onderzoek en vertaalt resultaten in beleidsvoorstellen en -notities

 WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • Een relevante HBO of WO opleiding
  • Relevante werkervaring; waaronder programmatisch en projectmatig werken
  • Kennis en inzicht in ruimtelijke vraagstukken, relevant beleid en geldende standaarden
  • Dat je op de hoogte bent van actuele ontwikkelingen op het gebied van de Omgevingswet
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse taal

Competenties

Je bent flexibel, denkt strategisch, bent in staat om met je team de doelstellingen te halen. Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie. De competenties worden nadrukkelijk besproken tijdens het sollicitatiegesprek.

  • Verantwoordelijkheid
  • Creativiteit
  • Visie
  • Coachen
  • Leidinggeven
  • Klantgerichtheid
  • Kwaliteitsgerichtheid
  • Samenwerken

SOEPELE START

De huidige teamleider gaat binnen één jaar met pensioen. We bereiden ons voor op een soepele overgang. We hebben daardoor meer ruimte om een soepele overgang te organiseren.

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de aanloopschaal 11 of functieschaal 11A, salaris maximaal € 5736,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.

Management Development (MD) programma en assessment

Na je start gaan we met alle teamleiders aan de slag met een management development (MD) traject om je leiderschap en leidinggeven verder te ontwikkelen. Mogelijke onderdelen hiervan zijn gesprekstrainingen, coaching en intervisie. Een ontwikkelassessment vormt de basis voor het formuleren van je leer-/ontwikkeldoelen.

IS JE INTERESSE GEWEKT?

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Daniël van Delden, Strategisch manager Ruimte via 06-83912444. Voor informatie over de procedure kun je contact opnemen met Vincent Toebak, Recruiter via 06-55024693

Gesprekken staan gepland op vrijdag 31 maart.

De vacature is onderdeel van onze arbeidsmarktcampagne ‘Groei mee!’ die tot 31 maart 2023 doorloopt. We verzoeken je om zo snel mogelijk te reageren. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben sluiten we de vacature. Ook kunnen nieuwe vacatures aan de campagne worden toegevoegd. Raadpleeg daarom regelmatig onze vacaturesite voor een up-to-date overzicht of meld je aan voor de ‘jobalert’ op de homepage van werkenbijmedemblik.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum