Ga direct naar de content
gemeente Medemblik

Medewerker Informatiebeheer

plaatsWognumlooptijd36 uursalaris2.581 - 3.732 onderwijsMBO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?

Voor de afdeling Informatiebeheer zijn we op zoek naar een enthousiaste

Medewerker Informatiebeheer

36 uur per week

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

Je komt te werken bij het team Informatiebeheer dat bestaat uit een divers en deskundig team van 14 collega’s en onderdeel is van de afdeling Publiek. De voornaamste taak van het team is het zorgen voor een goed informatiebeheer. Om dit te bereiken zijn we niet alleen uitvoerend op de taken van registratie, archivering en digitalisering, maar hebben we organisatie-breed ook een ondersteunende rol met betrekking tot het verwerken en beheren van interne en externe informatiestromen.

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

Je ondersteunt vakafdelingen binnen de gemeente met betrekking tot het verwerken en beheren van informatie en het gebruik van het zaaksysteem Je bent mede verantwoordelijk voor de juiste opbouw van het zaakdossier.

  • Je bent verantwoordelijk voor het fysiek en digitaal archiveren en registreren van (zaak)dossiers
  • Je draagt zorg voor een zorgvuldige selectie en vernietiging van digitale en fysieke archiefbescheiden
  • Je monitort het gebruik van de juiste zaaktypen bij zaakregistraties en registreert knelpunten
  • Je ondersteunt en denkt mee over de inrichting van nieuwe en bestaande applicaties, al dan niet in projectverband, en je draagt proactief verbeteringen aan

WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

Je kunt goed luisteren, verwoorden en handelen in wat er nodig is voor een goed fysiek en digitaal informatiebeheer. Je bent goed in het bedenken en uitwerken van oplossingen die aansluiten bij de wensen, behoeften en die in het belang zijn van de organisatie. Je werkt nauwkeurig, bent analytisch sterk en controleert graag tot in detail of alle informatie kloppend is. Je bent een zelfstandige teamspeler die graag in contact staat met verschillende collega's. Je levert een positieve bijdrage aan het digitale werken en bent in staat om collega’s hierbij te helpen. Daarbij vind je het leuk om (nieuwe) ontwikkelingen te volgen en toe te passen in je werk.

Daarnaast heb je:

  • MBO werk- en denkniveau
  • kennis van en een aantal jaren ervaring in een soortgelijke functie
  • een gerichte opleiding en/of bereid deze te volgen (SOD of LARM, Leergang Adviseur Recordmanagement (LARM)
  • goede sociale en communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Wij bieden jou een uitdagende functie met een gevarieerd werkpakket en deskundige collega’s met verschillende vakdisciplines. In Medemblik hebben wij aandacht voor jou en we investeren graag in jouw ontwikkeling.

  • Je krijgt veel vrijheid om je eigen creativiteit de ruimte te geven
  • Je werktijden kun je, overleg met je collega’s, flexibel indelen
  • Je ontvangt in deze functie een laptop en telefoon in bruikleen

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding van maximaal € 3.732,- bruto per maand (gebaseerd op aanloopschaal 7 of functieschaal 8 obv een 36-urige werkweek)

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.

IS JE INTERESSE GEWEKT?

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Laurens Tijhuis Recruiter via 06-30260502.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum