Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Functioneel Beheerder Sociaal Domein

plaatsWognumlooptijd28 - 36 uursalaris2.865 - 4.208 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?

De collega’s van de afdeling Sociaal zoeken een enthousiaste collega voor de functie van:

Functioneel Beheerder Sociaal Domein

28–36 uur per week

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

Met ongeveer 60 collega’s geeft het team van de afdeling Sociaal uitvoering aan de gemeentelijke taken in het sociaal domein. Dat betekent jeugdhulpverlening, Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), extra inkomensondersteuning aan inwoners, schuldhulpverlening, maatschappelijk werk en het begeleiden van nieuwkomers. Daarnaast geeft de afdeling uitvoering aan preventieve taken.

We hebben een dynamisch en leuk team met een Westfriese werkmentaliteit. We werken aan ondernemerschap, verantwoordelijkheid, lef, ‘continu verbeteren’ en klantgerichtheid.

 BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

In deze functie vervul je een belangrijke rol in de registratie- en administratieve processen binnen het sociaal domein. Van aanvraag tot de uiteindelijke facturatie: alle processen lopen via onze applicaties. Jeugd en maatschappelijk werk gebruiken hiervoor gebruik van regiesysteem Mens Centraal. Momenteel zijn we bezig met de invoering van Mens Centraal voor Wmo waarbij we meteen kijken naar onze werkprocessen. Hierna zullen andere afdeling volgen. Dit betekent dat er veel dynamiek is in de werkzaamheden.  

Binnen de gemeente Medemblik is gekozen voor centrale organisatie van functioneel beheer binnen de afdeling Informatiemanagement. Dit team is nog volop in ontwikkeling. Je werkzaamheden en functionele aansturing vinden voor het grootste deel plaats binnen de afdeling Sociaal.

Onze applicaties staan in verbinding met applicaties binnen en buiten onze gemeente. Je speelt een belangrijke rol in de samenwerking met collega’s van de afdeling beleid, kwaliteit, teamleiders en externe partijen. Je vervult een actieve rol in deze samenwerking.

In de dagelijkse praktijk is jouw inzet gericht op het:

  • Functioneel onderhoud van de applicaties, met name de SAAS applicaties Mens Centraal en PDC (Product Diensten Catalogus, de back office applicatie) van Lost Lemon
  • Beheren van de koppelingen met andere applicaties
  • Adviseren en ondersteunen van collega’s bij het gebruik van de applicaties
  • Verwerken updates en van nieuwe wet- en regelgeving in de applicaties
  • Beoordelen gebruikerswensen op haalbaarheid
  • Adviseren over en inrichten van werkprocessen in de applicaties
  • Aanleveren van gegevens tbv (management) rapportages
  • Deelnemen aan regionale en landelijke werkgroepen die zich bezighouden met verbeteringen van processen en applicaties

WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • Een leergierige houding, zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen. Je weet dit ook over te brengen naar je team en de gebruikers. Zo zorg je dat processen goed lopen
  • HBO werk- en denkniveau verkregen door opleiding of ervaring
  • Ervaring als functioneel beheerder
  • Ervaring met Mens Centraal en de PDC of vergelijkbare applicaties of de bereidheid om hiervoor opgeleid te worden
  • Kennis van backoffice processen in het Sociaal Domein (berichtverkeer Jeugd en Wmo)

 Competenties

Voor deze functie bestaat een competentieprofiel bestaande uit meerdere competenties. Hierin zijn onder andere de volgende vier competenties beschreven.

  • Klantgerichtheid
  • Analytisch
  • Samenwerken
  • Pro-actieve houding

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding van maximaal € 4.208,- bruto per maand (gebaseerd op functieschaal 9 obv een 36-urige werkweek)

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness

IS JE INTERESSE GEWEKT?

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor vragen en aanvullende informatie kun je altijd nog even contact opnemen met Judith Laan, Projectleider via 06-12462829. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Laurens Tijhuis Recruiter via 06-30260502.


Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum