Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Informatie Adviseur

plaatsWognumlooptijd28 - 36 uursalaris3.396 - 5.009 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?

Gemeente Medemblik zoekt een enthousiaste collega voor de functie:

Informatie-adviseur

28-36 uur per week

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

Als Informatie-adviseur verricht je werkzaamheden in het team Informatiemanagement van de gemeente Medemblik.

De informatieadviseur is, samen met de collega informatieadviseur(s) en de informatiemanager, verantwoordelijk voor het inventariseren, afstemmen en concretiseren van ICT- en informatiebehoeften en (potentiële) ontwikkelingen binnen de verschillende domeinen van de gemeentelijke organisatie.

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

  • Je vertaalt informatiebehoeften naar mogelijke (deel)projecten en/of business cases. Hierbij vindt nauwe afstemming plaats met de (domein)informatiemanager(s) en de partners uit de gemeenten regio West Friesland
  • Je draagt bij aan het actueel houden van het ICT-gerelateerde projectenportfolio van de gemeente
  • Je bepaalt, in overleg met proces- en/of projecteigenaren en management de impact en haalbaarheid van projecten. Je signaleert risico’s en adviseert projectleiders en leidinggevenden over maatregelen gericht op het reduceren van risico’s
  • Je onderzoekt vanuit de Medemblikse informatiearchitectuur de samenhang tussen de bedrijfsdoelstellingen, het adviesdomein waarop je jezelf richt, de inrichting van de organisatie, en de uitvoering van taken en de daarvoor benodigde informatiestromen
  • Je stelt adviezen samen die kaderstellend zijn voor de uitvoering in projecten, waarbij je jezelf voortdurend bewust bent en acteert op de samenhang van inhoud, belangen en beleidsafspraken en de impact op de beheerorganisatie
  • Je levert een bijdrage aan het informatiebeleid en de informatieplanning binnen Medemblik en in regionaal verband
  • Je volgt ontwikkelingen (landelijk, domeinspecifiek en technologisch) van wet- en regelgeving en ICT-standaarden en adviseert over de consequenties hiervan voor het informatiebeleid en de organisatie als geheel
  • Je bent in de rol als accountmanager het primaire aanspreekpunt voor de vakafdelingen
  • Je ondersteunt bij het relatiemanagement met softwareleveranciers en bent contractmanager voor wat betreft de dienstverlening van SSC DeSom (Shared Service Center)
  • Daarnaast onderhoud je ook intensief contact met de informatiemanager, de informatiearchitect, de beveiligingsmanager (CISO) en de privacy medewerker, zodat met de gebundelde kennis en ervaring de uitvoering van het informatiebeleid van Medemblik verder wordt geoptimaliseerd

WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • HBO-niveau, door opleiding of aantoonbare ervaring
  • Een relevante opleiding zoals bijvoorbeeld bestuurlijke informatiekunde, bedrijfskunde of informatica
  • Aantoonbare ervaring in een adviesfunctie en je neemt daarin een pro-actieve houding
  • Iemand die adviezen kan omzetten in duidelijke business cases
  • Iemand die adviezen omzet in heldere voorstellen en projectvoorstellen voor teamleiders, management en directie
  • Dat je de ontwikkelingen en uitdagingen op het gebied van de digitale overheid kent
  • Iemand die geniet van het opbouwen en onderhouden van een relatienetwerk binnen onze organisatie en relevante spelers in de regio

Competenties

Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie.

  • Integriteit
  • Samenwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Klantgerichtheid
  • Pro-activiteit
  • Resultaatgerichtheid
  • Overtuigingskracht
  • Communiceren

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding van maximaal € 5.009,- bruto per maand (gebaseerd op functieschaal 10 obv een 36-urige werkweek)

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness

 IS JE INTERESSE GEWEKT?

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor vragen en aanvullende informatie kun je altijd nog even contact opnemen met Peter Holierhoek via 06-53641646. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Laurens Tijhuis Recruiter via 06-30260502.

De vacature is onderdeel van onze arbeidsmarktcampagne ‘Groei mee!’ die tot 31 maart 2023 doorloopt. We verzoeken je om zo snel mogelijk te reageren. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben sluiten we de vacature. Ook kunnen nieuwe vacatures aan de campagne worden toegevoegd. Raadpleeg daarom regelmatig onze vacaturesite voor een up-to-date overzicht of meld je aan voor de ‘jobalert’ op de homepage van werkenbijmedemblik.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Neem dan contact op met Niels Ooijevaar, afdelingshoofd Strategie & Organisatie (0229 85 6192). Een MD test kan onderdeel zijn van de procedure.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum