Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Beleidsmedewerker Ruimte (Ruimtelijke Ordening/Wonen/Economie)

plaatsWognumlooptijd24 - 36 uursalaris3.167 - 4.537 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan de gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is dringend uitbreiding nodig.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de West-Friese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben gemeente breed nieuwe collega’s nodig hebben om onze groei te kunnen realiseren.

Groei jij met ons mee?

Bij team Ruimtelijk Beleid zoeken wij een enthousiaste collega:

Beleidsmedewerker Ruimte

 Taakaccenten: Ruimtelijke Ordening / Wonen / Afval/Grondstoffen

Normprofiel Medewerker Beleidsuitvoering II

36 uur per week (parttime vanaf 24 uur, we zoeken meer dan 1fte)

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

De afdeling Ruimte bestaat uit vier teams: Ruimtelijk Beleid, Programma- en projectmanagement bureau, Vastgoed & Grondzaken en Beheer & Onderhoud. Je gaat werken binnen team Ruimtelijk Beleid waar de programma’s Wonen, Economische zaken en Duurzaamheid de hoofdthema’s vormen.

Nieuwe organisatiestructuur

Per 1 januari ontwikkelt de gemeente zich naar een compactere organisatie. We werken vanuit de vier afdelingen Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal en bedrijfsvoering. Binnen de afdelingen vormen we teams met een teamleider.

We werken met meerdere Beleidsmedewerkers Ruimte en verdelen de volgende onderwerpen als taakaccent bij je functie:

  • Ruimtelijke Ordening
  • Economische Zaken
  • Wonen
  • Duurzaamheid / Energie
  • Afval/Grondstoffen
  • Erfgoed en Archeologie

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

Wij bieden een uitdagende functie met de volgende werkzaamheden:

  • Je voert (ruimtelijk) beleid uit
  • Je neemt deel aan diverse projectgroepen Je adviseert over de haalbaarheid van ruimtelijke processen
  • Je verzorgt de participatie en hebt daar goede ideeën voor
  • Je adviseert de wethouder/college over ruimtelijke vraagstukken
  • Je adviseert organisatie en bestuur over nieuwe ontwikkelingen en de ruimtelijke effecten daarvan (bijvoorbeeld energietransitie)

 WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • Een relevante HBO opleiding
  • Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen
  • Relevante werkervaring bij een (overheids)instantie in het onafhankelijk adviseren van bestuur en management helpt je sneller succesvol aan de slag te gaan, maar is geen harde eis
  • Kennis en inzicht in ruimtelijk bestuursrecht, relevant beleid en geldende standaarden
  • Dat je op de hoogte bent van actuele ontwikkelingen op het gebied van de Omgevingswet
  • Werkervaring met planmatig/ projectmatig werken

 Competenties

Je bent flexibel, denkt strategisch, bent in staat om met je team de doelstellingen te halen. Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie. De competenties worden nadrukkelijk besproken tijdens het sollicitatiegesprek.

  • Politiek sensitief
  • Kwaliteitsgerichtheid           
  • Samenwerken                     
  • Klantgerichtheid                           
  • Creatief                   
  • Nieuwsgierig    

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de functieschaal 9, salaris maximaal € 4.537,-- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness

 IS JE INTERESSE GEWEKT?

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy Newson, Recruiter via 06-25697151.

Ongevraagde acquisitie door bemiddelingsbureaus stellen we niet op prijs en kan leiden tot uitsluiting bij onze andere wervingsacties. Ook het ongevraagd sturen van cv’s door bureaus aan onze medewerkers zien we als acquisitie. Deze cv’s nemen we niet in behandeling.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum