
Groei mee!
Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.
Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.
We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.
Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.
De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.
Groei jij met ons mee?
Binnen het team Financiën zoeken wij enthousiaste collega’s voor de functie van:
Consulent financiën
28-36 uur
WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
Het team Financiën is onderdeel van de afdeling interne bedrijfsvoering. Ze verzorgt de financiële administratie, de totstandkoming van het gemeentelijk financiële beleid en coördineert de P&C cyclus. We zoeken meerdere collega’s op het gebied van beleid en P&C. Wij bieden een scala aan werkzaamheden, want geen dag is op onze afdeling hetzelfde. Binnen het team zorgen wij voor een verdeling op basis van kennis, kunde en affiniteit. Zo staat een ieder in zijn of haar kracht!
BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?
Samen met je collega’s speel je een essentiële rol in het financieel adviseren van de organisatie. Het uitvoeren en in control houden van de P&C cyclus is daarin een groot onderdeel. Je bent samen met je collega’s verantwoordelijk voor de volgende taken:
- Je ondersteunt en adviseert het bestuur, het management en de budgethouders
- Binnen de vastgestelde kaders toets je de financiële gevolgen van (beleids)voorstellen
- Je draagt bij in de totstandkoming van de producten uit de planning en controlcyclus
- Je bent betrokken bij de uitvoering van gemeentelijke projecten
- Je analyseert procedures en werkwijzen en doet voorstellen om deze te verbeteren
- Je voert applicatiebeheer uit voor Lias
- Je denkt mee over ontwikkeling van de gebieden treasury en fiscaliteit
WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?
- Een op de functie gericht HBO werk- en denkniveau met enige aanvullende werkervaring
- Iemand met ambitie om zich op het vakgebied verder te ontwikkelen
- Goede adviesvaardigheden
- Kennis van het BBV is een pré
- Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
- Een sterk analytisch vermogen
- Initiatief, samenwerken, overtuigingskracht en visie
- Een klantgerichte, kwaliteitsgerichte en collegiale instelling
- Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden
- Affiniteit met automatisering en het bouwen van rapportages
WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE
Afhankelijk van opleiding en ervaring zal voorlopige aanstelling plaatsvinden in de indicatieve aanloopschaal 9, salaris maximaal € 4.208,- of indicatieve schaal 10, salaris maximaal € 4.671,-- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:
- Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
- Opname in het ABP pensioenfonds
- Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.
IS JE INTERESSE GEWEKT?
Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor vragen en aanvullende informatie kun je altijd nog even contact opnemen met Gwendolyn Hamelinck-Stratos, waarnemend teamleider Financiën, via 06 - 50 15 47 82. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Vincent Toebak Recruiter via 06-55024693.
De vacature is onderdeel van onze arbeidsmarktcampagne ‘Groei mee!’ die tot 31 maart 2023 doorloopt. We verzoeken je om zo snel mogelijk te reageren. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben sluiten we de vacature. Ook kunnen nieuwe vacatures aan de campagne worden toegevoegd. Raadpleeg daarom regelmatig onze vacaturesite voor een up-to-date overzicht of meld je aan voor de ‘jobalert’ op de homepage van werkenbijmedemblik.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De 6 voordelen van gemeente Medemblik
Goede werk-privé balans
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij heel belangrijk. Daarom kun jij kiezen voor flexibele werktijden en zijn er mogelijkheden voor thuiswerken.
Maatschappelijke impact
Jij draagt echt iets bij aan een betere leefomgeving voor de inwoners. Door de grootte van de gemeente sta je dicht bij de mensen en zie je direct de impact van jouw werk.
Open en gezellige werksfeer
Collega’s bij gemeente Medemblik hebben veel voor elkaar over en die sfeer voel je door de hele organisatie, van hoog tot laag.
Ruimte voor eigen inbreng
Je hebt veel ruimte voor eigen initiatief. Heb jij een goed idee? Wij geven jouw de mogelijkheid om het op te pakken en op je eigen manier uit te voeren.
Korte lijnen met management
Toegankelijkheid en openheid zijn in Medemblik vanzelfsprekend. Door de hele organisatie staan de deuren altijd open en is iedereen goed bereikbaar. Wij weten elkaar goed te vinden!
Veelzijdige werkomgeving
Er gebeurt meer in Medemblik dan je denkt. Jij werkt o.a. mee aan de ontwikkeling van 17 kernen, met veel bouwaspiraties, zakelijke dienstverlening, toerisme en bollenbedrijven.