
Groei mee!
Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.
Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.
We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.
Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.
De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.
Groei jij met ons mee?
Voor onze organisatie zijn we op zoek naar een
Concerncontroller
36 uur per week
WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
De Concerncontroller heeft een onafhankelijke positie in de organisatie en rapporteert aan de Gemeentesecretaris / Algemeen directeur. Vanuit jouw functie geef je gevraagd en ongevraagd advies aan de directie en het college.
Je adviseert over en bewaakt de concern (beleids-) kaders, vastgelegd in P&C-documenten en raadsbesluiten en wet- en regelgeving van Rijk en Provincie. Hiermee draag je bij aan één van de hoofddoelstellingen van het bestuur om Medemblik een financieel gezonde gemeente te laten zijn.
De scope van de Concerncontroller is breder dan puur financieel; ook op juridisch vlak, informatiehuishouding, personeel, inkoop en doelmatigheid willen we als organisatie in control zijn. Je werkt hiertoe samen met de verschillende taakvelden binnen de afdeling Bedrijfsvoering en met de andere afdelingen.
De functie van Concerncontroller is nieuw in onze organisatie en dat betekent dat je zelf ruimte hebt om de functie nader in te vullen. Ook de business-control is ontwikkeling en valt onder verantwoordelijkheid van de Concerncontroller. Je geeft direct leiding aan in eerste instantie één Businesscontroller en uitbreiding van dit aantal hoort bij de beoogde ontwikkeling.
BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?
- Je bent als concerncontroller het ‘geweten’ van de organisatie
- Je sluit regelmatig aan bij het MT en de directie in de rol van strategisch adviseur
- Je adviseert over de doorontwikkeling van de planning & control. Naast de realisatie van de financiële en strategische opgaven is deze doorontwikkeling gericht op de versterking van de managementsturing en de veranderkracht van de organisatie
- Je zoekt het contact op en weet diverse groepen met elkaar te verbinden
- Je toetst en versterkt het werken met ‘checks & balances’. Om te kunnen sturen op strategische opgaven en bestuurlijke ambities en deze te beheersen, stimuleer je optimaal gebruik van het p&c-instrumentarium
- Je hebt een adviserende rol in de totstandkoming van de kadernota, de programmabegroting, jaarverslaggeving en voortgangsrapportages
- Je bent verantwoordelijk voor het door-ontwikkelen en borgen van een kwaliteitszorgsysteem op concernniveau waardoor systematisch getoetst wordt of we als organisatie doelmatig, doeltreffend en rechtmatig functioneren
- Je stuurt functioneel de verbijzonderde interne controle aan en bent verantwoordelijk voor de kwaliteit hiervan
- Je bent verantwoordelijk voor het systeem van risicomanagement, interne audits en compliance (w.o. rechtmatigheid)
- Je bent aanspreekpunt voor de auditcommissie
- Je vervult een toetsende rol in het bestuurlijk besluitvormingsproces bij college- en raadsvoorstellen
- Je bent aanspreekpunt voor de externe accountant
WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?
- Je beschikt over een afgeronde opleiding op gebied van bedrijfseconomie, bestuurskunde, bedrijfskunde of verwante studies op WO niveau
- Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring in management en advies op gebied van bedrijfsvoering van het sociaal domein in gemeenten met vergelijkbare omvang of risico’s
- Je beschikt over brede ervaring op gebied van advies, management en bedrijfsvoering, waarvan een belangrijk deel ook binnen het openbaar bestuur
- Je bent daadkrachtig, constructief en kritisch en hebt oog voor politiek-bestuurlijke verhoudingen
WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE
Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding van maximaal € 6.616,- bruto per maand (gebaseerd op functieschaal 13* obv een 36-urige werkweek)
* Vanwege het feit dat dit voor onze organisatie een nieuwe functie betreft is deze functie voorlopig ingeschaald in functieschaal 13.
Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:
- Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
- Opname in het ABP pensioenfonds
- Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.
IS JE INTERESSE GEWEKT?
Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor vragen en aanvullende informatie kun je altijd nog even contact opnemen met Anky Griekspoor, gemeentesecretaris / algemeen directeur, telefonisch te bereiken op 06-23030498. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Vincent Toebak Recruiter via 06-55024693.
De vacature is onderdeel van onze arbeidsmarktcampagne ‘Groei mee!’ die tot 31 maart 2023 doorloopt. We verzoeken je om zo snel mogelijk te reageren. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben sluiten we de vacature. Ook kunnen nieuwe vacatures aan de campagne worden toegevoegd. Raadpleeg daarom regelmatig onze vacaturesite voor een up-to-date overzicht of meld je aan voor de ‘jobalert’ op de homepage van werkenbijmedemblik.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De 6 voordelen van gemeente Medemblik
Goede werk-privé balans
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij heel belangrijk. Daarom kun jij kiezen voor flexibele werktijden en zijn er mogelijkheden voor thuiswerken.
Maatschappelijke impact
Jij draagt echt iets bij aan een betere leefomgeving voor de inwoners. Door de grootte van de gemeente sta je dicht bij de mensen en zie je direct de impact van jouw werk.
Open en gezellige werksfeer
Collega’s bij gemeente Medemblik hebben veel voor elkaar over en die sfeer voel je door de hele organisatie, van hoog tot laag.
Ruimte voor eigen inbreng
Je hebt veel ruimte voor eigen initiatief. Heb jij een goed idee? Wij geven jouw de mogelijkheid om het op te pakken en op je eigen manier uit te voeren.
Korte lijnen met management
Toegankelijkheid en openheid zijn in Medemblik vanzelfsprekend. Door de hele organisatie staan de deuren altijd open en is iedereen goed bereikbaar. Wij weten elkaar goed te vinden!
Veelzijdige werkomgeving
Er gebeurt meer in Medemblik dan je denkt. Jij werkt o.a. mee aan de ontwikkeling van 17 kernen, met veel bouwaspiraties, zakelijke dienstverlening, toerisme en bollenbedrijven.