Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Consulent Inburgering en Bijzondere Bijstand

plaatsWognumsalaris2.581 - 3.732 onderwijsMBO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.

Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.

Groei jij met ons mee?

Voor onze organisatie zijn wij op zoek naar een:

Consulent Inburgering en Bijzondere Bijstand

36 uur per week

WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?

Het team Preventie bestaat uit Opbouwwerkers, Jongerenwerkers, Schuldhulpverlening, (School)Maatschappelijk werk, Inburgering en Bijzondere Bijstand. Een zeer divers team, met verschillende achtergronden en rijke ervaring binnen hun vakgebied. We vullen elkaar aan qua kennis, zijn team gericht en vinden het belangrijk om naast hard te werken, oog te hebben voor elkaar. Als team staan we voor betrokkenheid, kwaliteit, gedrevenheid en ontspanning.

BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?

In deze functie ben je samen met een collega verantwoordelijk voor het integraal en maatwerkgericht afhandelen van (aan)vragen op het gebied van Bijzondere Bijstand en Inburgering. Enkele werkzaamheden zijn:

  • Het zelfstandig afhandelen van aanvragen zoals bijzondere bijstand en inkomenstoeslag.
  • Het toetsen en verifiëren van de door de klant aangeleverde gegevens en het rapporteren en opstellen van beschikkingen.
  • Het voeren van intake gesprekken met statushouders.
  • Het toekennen van woningen aan statushouders.
  • Het gevraagd en ongevraagd adviseren van de beleidsmedewerkers inzake het uitgevoerde beleid.
  • Het signaleren van mogelijke fraude.
  • Het informeren en adviseren van inwoners op deze gebieden.
  • Het onderhouden van contacten met instanties in relatie tot de ingediende aanvragen, waaronder Stichting Vluchtelingenwerk en de kredietbank.

WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • Een op de functie gericht MBO+/ HBO werk- en denkniveau met aanvullende ervaring op het vakgebied
  • Een afgeronde MBO-opleiding, gericht op het werkterrein van sociale zaken en welzijn (sociaal juridisch)
  • Kennis van de Participatiewet, beleidsregels en overige uitvoeringsvoorschriften op dit gebied
  • Ruime ervaring in het voeren van gesprekken met (een van) onze doelgroepen
  • Een stressbestendige, flexibele en klantgerichte instelling
  • Een resultaatgerichte, oplossingsgerichte en integere houding
  • Goede mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden

De functie vereist een grote mate van zelfstandigheid en het vermogen om het werk te kunnen organiseren en prioriteren. Bovendien vind je het fijn om samen te werken en ervaringen te delen met je collega’s.

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op schaal 8. Salaris maximaal € 3.732,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden.
  • Opname in het ABP pensioenfonds.
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.

IS JE INTERESSE GEWEKT?

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor vragen en aanvullende informatie kun je altijd nog even contact opnemen met Roxanne Vink, Teamleider Preventie via telefoonnummer 06-50170514. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij onze Recruiter Laurens Tijhuis via 06-30260502.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum