Helaas, de vacature die je wilt bekijken is gesloten
Op de door jou opgevraagde vacature kan op dit moment niet meer gesolliciteerd worden.
Gerelateerde vacatures

Groei mee!
Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan een gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is uitbreiding nodig.
Ontwikkel jezelf bij een gemeente die volop investeert in de toekomst. Met jouw werk zorg jij ervoor dat de inwoners van Medemblik prettig kunnen wonen, werken en recreëren in een mooie en landelijke omgeving. Ontdek jouw mogelijkheden bij de Gemeente Medemblik.
Wij zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.
Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de Westfriese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.
De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben nieuwe collega’s nodig die een bijdrage kunnen leveren om onze groei te realiseren.
Bij het Programma- en projectmanagementbureau (PPMB) zoeken wij een enthousiaste collega:
Programmamanager Ruimte
Taakaccent: Ruimte / Omgevingswet
Normprofiel Programmamanager I.
36 uur
WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
De afdeling Ruimte bestaat uit vier teams: Ruimtelijk Beleid, Programma- en projectmanagement bureau, Vastgoed & Grondzaken en Beheer & Onderhoud. Je gaat werken binnen het Programma- en projectenmanagementbureau waar de projectleiders en programmamanagers Ruimte en projectassistenten actief zijn.
Nieuwe organisatiestructuur
Per 1 januari 2023 ontwikkelt de gemeente zich naar een compactere organisatie. We werken vanuit de vier afdelingen Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal en bedrijfsvoering. Binnen de afdelingen vormen we teams met een teamleider.
Taakaccenten
We werken met meerdere Programmamanagers Ruimte en verdelen de volgende onderwerpen als taakaccent bij je functie:
- Wonen
- Omgevingswet
- Duurzaamheid
- Brede opvang vluchtelingen
BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?
- Je voert programmamanagement uit op (complexe) programma's
- Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van een programma op de GOTICK factoren
- Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van projectplannen en projectopdrachten binnen het programma
- Je verzorgt de participatie en hebt daar goede ideeën voor
- Je adviseert de wethouder/college over (complexe) ruimtelijke vraagstukken
- Je adviseert organisatie en bestuur over nieuwe ontwikkelingen en de ruimtelijke effecten daarvan (bijvoorbeeld energietransitie)
WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?
- Academisch werk- en denkniveau
- Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen
- Uitstekende interpersoonlijke vaardigheden
- Relevante werkervaring bij een (overheids)instantie in het onafhankelijk adviseren van bestuur en management
- Werkervaring met planmatig/ projectmatig werken
WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE
Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de aanloopschaal 11A of functieschaal 12, salaris maximaal € 6.103,-- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:
- Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
- Opname in het ABP pensioenfonds
- Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.
IS JE INTERESSE GEWEKT?
We zien uit naar je reactie! Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en cv via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Laurens Tijhuis , Recruiter via 06-30260502.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De 6 voordelen van gemeente Medemblik
Goede werk-privé balans
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij heel belangrijk. Daarom kun jij kiezen voor flexibele werktijden en zijn er mogelijkheden voor thuiswerken.
Maatschappelijke impact
Jij draagt echt iets bij aan een betere leefomgeving voor de inwoners. Door de grootte van de gemeente sta je dicht bij de mensen en zie je direct de impact van jouw werk.
Open en gezellige werksfeer
Collega’s bij gemeente Medemblik hebben veel voor elkaar over en die sfeer voel je door de hele organisatie, van hoog tot laag.
Ruimte voor eigen inbreng
Je hebt veel ruimte voor eigen initiatief. Heb jij een goed idee? Wij geven jouw de mogelijkheid om het op te pakken en op je eigen manier uit te voeren.
Korte lijnen met management
Toegankelijkheid en openheid zijn in Medemblik vanzelfsprekend. Door de hele organisatie staan de deuren altijd open en is iedereen goed bereikbaar. Wij weten elkaar goed te vinden!
Veelzijdige werkomgeving
Er gebeurt meer in Medemblik dan je denkt. Jij werkt o.a. mee aan de ontwikkeling van 17 kernen, met veel bouwaspiraties, zakelijke dienstverlening, toerisme en bollenbedrijven.