
Groei mee!
Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan de gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is dringend uitbreiding nodig.
We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.
Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de West-Friese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.
De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben gemeente breed nieuwe collega’s nodig hebben om onze groei te kunnen realiseren.
Groei jij met ons mee?
Bij team Ruimtelijk Beleid zoeken wij een enthousiaste collega:
Beleidsadviseur Ruimte
Taakaccenten: Ruimtelijke Ordening / Wonen / Afval /Grondstoffen en Milieu
Normprofiel Medewerker Ontwikkeling II.
36 uur
WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
De afdeling Ruimte bestaat uit vier teams: Ruimtelijk Beleid, Programma- en projectmanagement bureau, Vastgoed & Grondzaken en Beheer & Onderhoud. Je gaat werken binnen team Ruimtelijk Beleid waar de programma’s Wonen, Economische zaken en Duurzaamheid de hoofdthema’s vormen.
Nieuwe organisatiestructuur
Per 1 januari ontwikkelt de gemeente zich naar een compactere organisatie. We werken vanuit de vier afdelingen Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal en bedrijfsvoering. Binnen de afdelingen vormen we teams met een teamleider.
We werken met meerdere Beleidsadviseurs Ruimte en verdelen de volgende onderwerpen als taakaccent bij je functie:
- Ruimtelijke Ordening
- Economische Zaken
- Wonen
- Duurzaamheid / Energie
- Afval/Grondstoffen
- Milieu
- Beheer en Onderhoud
- Vastgoed en Grondzaken
BEN JE BENIEUWD WAT JE GAAT DOEN?
- Je bent adviseur ruimte in diverse projectgroepen, lokaal en regionaal
- Je adviseert over de haalbaarheid van ruimtelijke vraagstukken
- Je stelt ruimtelijke adviezen op en voert de procedures
- Je verzorgt relevante managementrapportages en organiseert het proces rond ruimtelijke producten
- Je verzorgt de participatie en hebt daar goede ideeën voor
- Je adviseert de wethouder/college over (complexe) ruimtelijke vraagstukken
- Je adviseert organisatie en bestuur over nieuwe ontwikkelingen en de ruimtelijke effecten daarvan (bijvoorbeeld energietransitie)
WAT VERWACHTENWIJ VAN JOU?
- Een relevante WO/HBO opleiding
- Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen
- Relevante werkervaring bij een (overheids)instantie in het onafhankelijk adviseren van bestuur en management helpt je sneller succesvol aan de slag te gaan, maar is geen harde eis
- Kennis en inzicht in ruimtelijk bestuursrecht, relevant beleid en geldende standaarden
- Dat je op de hoogte bent van actuele ontwikkelingen op het gebied van de Omgevingswet
- Werkervaring met planmatig/ projectmatig werken
Competenties
Je bent flexibel, denkt strategisch, bent in staat om met je team de doelstellingen te halen. Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie. De competenties worden nadrukkelijk besproken tijdens het sollicitatiegesprek.
- Politiek sensitief
- Kwaliteitsgerichtheid
- Samenwerken
- Klantgerichtheid
- Creatief
- Nieuwsgierig
WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE
Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de aanloopschaal 10 of functieschaal 10A, salaris maximaal € 5.021,-- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek.
Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:
- Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
- Opname in het ABP pensioenfonds
- Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.
IS JE INTERESSE GEWEKT?
Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en CV via onderstaande sollicitatielink of via vacature@medemblik.nl. en Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Laurens Tijhuis, Recruiter via 06-30260502.
Ongevraagde acquisitie door bemiddelingsbureaus stellen we niet op prijs en kan leiden tot uitsluiting bij onze andere wervingsacties. Ook het ongevraagd sturen van cv’s door bureaus aan onze medewerkers zien we als acquisitie. Deze cv’s nemen we niet in behandeling.
De 6 voordelen van gemeente Medemblik
Goede werk-privé balans
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij heel belangrijk. Daarom kun jij kiezen voor flexibele werktijden en zijn er mogelijkheden voor thuiswerken.
Maatschappelijke impact
Jij draagt echt iets bij aan een betere leefomgeving voor de inwoners. Door de grootte van de gemeente sta je dicht bij de mensen en zie je direct de impact van jouw werk.
Open en gezellige werksfeer
Collega’s bij gemeente Medemblik hebben veel voor elkaar over en die sfeer voel je door de hele organisatie, van hoog tot laag.
Ruimte voor eigen inbreng
Je hebt veel ruimte voor eigen initiatief. Heb jij een goed idee? Wij geven jouw de mogelijkheid om het op te pakken en op je eigen manier uit te voeren.
Korte lijnen met management
Toegankelijkheid en openheid zijn in Medemblik vanzelfsprekend. Door de hele organisatie staan de deuren altijd open en is iedereen goed bereikbaar. Wij weten elkaar goed te vinden!
Veelzijdige werkomgeving
Er gebeurt meer in Medemblik dan je denkt. Jij werkt o.a. mee aan de ontwikkeling van 17 kernen, met veel bouwaspiraties, zakelijke dienstverlening, toerisme en bollenbedrijven.