Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Projectleider Ruimte (Gebiedsontwikkeling / Civiel)

plaatsWognumlooptijd24 - 36 uursalaris2.865 - 5.736 onderwijsHBO · HBO+ · WO vervaldatumEindigt vandaag

Groei mee!

Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan de gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is dringend uitbreiding nodig.

We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.

Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de West-Friese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.

De gewenste groei vraagt om versterking binnen de werkgebieden Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Maar ook binnen andere afdelingen zijn we naarstig op zoek naar kundige specialisten. Van Beleidsmedewerker RO tot Teamleider Projecten en van Projectleider Civiel tot Medewerker Groen. Kortom, we hebben gemeente breed nieuwe collega’s nodig hebben om onze groei te kunnen realiseren.

Groei jij met ons mee?

Bij het Programma- en projectmanagementbureau (PPMB) zoeken wij een enthousiaste collega:

Projectleider Ruimte A/B/C

 Taakaccenten: Gebiedsontwikkeling / Civiel / Accommodaties

Normprofiel Projectleider I / III.

36 uur per week

WORDT DIT JE NIEUWE WERKPLEK?

De afdeling Ruimte bestaat uit vier teams: Ruimtelijk Beleid, Programma- en projectmanagement bureau, Vastgoed & Grondzaken en Beheer & Onderhoud. Je gaat werken binnen het Programma- en projectmanagementbureau (PPMB) waar we werken aan civiele projecten, gebiedsontwikkeling en programma’s zoals Wonen, Opvang vluchtelingen en Duurzaamheid.

Nieuwe organisatiestructuur

Per 1 januari ontwikkelt de gemeente zich naar een compactere organisatie. We werken vanuit de vier afdelingen Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal en bedrijfsvoering. Binnen de afdelingen vormen we teams met een teamleider.

Taakaccenten

We werken met meerdere Projectleiders Ruimte en verdelen de volgende onderwerpen als taakaccent bij je functie:

  • Gebiedsontwikkeling
  • Accommodaties
  • Civiele werken

Aan de hand van kennis, ervaring en type werkzaamheden vallen je werkzaamheden binnen het profiel voor Projectleider A, B of C.

  • Projectleider A: complexe projecten die strategisch en multidisciplinair van aard zijn.
  • Projectleider B: aan projecten die tactisch van aard zijn.
  • Projectleider C: aan projecten die overwegend operationeel van aard zijn.

BEN JE BENIEUWD WAT JE GAAT DOEN?

Wij bieden een uitdagende functie met de volgende werkzaamheden:

Je voert projectleiding uit op:

  • Je leidt complexe/tactische of operationele projecten (zie type a/b/c)
  • Je stelt een projectplan op, houdt hierin rekening met projectaspecten (capaciteit, financiën, materialen et cetera), stemt het plan af met de opdrachtgever en andere stakeholders en bepaalt in samenspraak met de bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgever het projectresultaat en legt dit vast in een projectplan
  • Je realiseert het project binnen gestelde kaders (GOTICK+R)
  • Je bent verantwoordelijk voor het up-to-date houden van het projectenportaal/dossier en voor de communicatie rondom het project
  • Je behandelt verzoeken die betrekking hebben op het project
  • Je bent budgetbeheerder van het project, verantwoordelijk voor het inkoopproces om het project te realiseren en voor de directievoering tijdens de realisatie

WAT VERWACHTEN WIJ VAN JOU?

  • Een relevante WO/HBO opleiding
  • Gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen
  • Relevante werkervaring bij een (overheids)instantie in het onafhankelijk adviseren van bestuur en management
  • Kennis en inzicht in ruimtelijk bestuursrecht, relevant beleid en geldende standaarden
  • Dat je op de hoogte bent van actuele ontwikkelingen op het gebied van de Omgevingswet
  • Werkervaring met planmatig/ projectmatig werken

Competenties

Je bent flexibel, denkt strategisch, bent in staat om met je team de doelstellingen te halen. Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie. De competenties worden nadrukkelijk besproken tijdens het sollicitatiegesprek.

  • Politiek sensitief
  • Kwaliteitsgerichtheid           
  • Samenwerken                     
  • Klantgerichtheid                           
  • Creatief                   
  • Nieuwsgierig    

WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de aanloopschaal of functieschaal (zie hieronder) op basis van een 36-urige werkweek.

Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals:

  • Goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds
  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.

 Functie / Salarissschaal / Maximaal bruto salaris per maand

  • Projectleider A / 11A / € 6.096,--
  • Projectleider B / 10A / € 5.366,--
  • Projectleider C / 9 (indicatief) / € 4.537,--

IS JE INTERESSE GEWEKT?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Wendy Newson, Recruiter via 06-25697151.

Ongevraagde acquisitie door bemiddelingsbureaus stellen we niet op prijs en kan leiden tot uitsluiting bij onze andere wervingsacties. Ook het ongevraagd sturen van cv’s door bureaus aan onze medewerkers zien we als acquisitie. Deze cv’s nemen we niet in behandeling.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum