
Groei mee!
Gemeente Medemblik is volop in beweging en werkt hard aan de gezonde toekomst voor alle inwoners. Om die groei en ambitieuze doelen te kunnen blijven realiseren is dringend uitbreiding nodig.
We zijn een actieve en ondernemende landelijke Noord-Hollandse gemeente met 17 kernen en ruim 45.000 inwoners. Gezond wonen, werken en recreëren zijn voor ons belangrijke speerpunten. We werken primair vanuit mogelijkheden en ondersteunen diverse initiatieven van onze inwoners, verenigingen en bedrijven.
Samen met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de West-Friese regiogemeenten werken we enthousiast aan een vitale én leefbare gemeente.
De gewenste groei vraagt om versterking binnen alle vier afdelingen: Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal Domein en Bedrijfsvoering. Voor de afdeling Bedrijfsvoering zoeken een:
Strategisch Manager Bedrijfsvoering
Lid SMT, 32-36 uur per week
WORDT DIT JOUW NIEUWE WERKPLEK?
De afdeling Bedrijfsvoering is met ingang van 1 januari 2023 nieuw samengesteld en bestaat uit 7 teams: Financiën, Inkoop/JZ/Faza, P&O, Communicatie, Secretariaat en Strategie, Informatiebeheer en Basisinformatie, Informatiemanagement. Deze afdelingen bestaan gezamenlijk uit ca.100 medewerkers.
Hoofdtaak van de afdeling is de interne dienstverlening, advisering en ondersteuning van de organisatie. De ambtelijke organisatie werkt aan een inhaalslag om de gemeentelijke organisatie klaar te stomen voor de toekomst: modernisering van de huisvesting, de herinrichting van allerlei automatiseringssystemen, de investeringsimpuls voor de ambtelijke organisatie en een organisatie-ontwikkeltraject inclusief een management-development programma.
BEN JE BENIEUWD WAT JE DAAR GAAT DOEN?
In de functie geef je leiding aan – en coach en faciliteer je de teamleiders en geef je integraal sturing aan de ontwikkeling van de afdeling. Je stuurt op heldere kaders waarbinnen medewerkers hun werk kunnen uitvoeren. Je inspireert en verbindt mensen zowel van binnen als buiten de afdeling. Je rapporteert rechtstreeks aan de gemeentesecretaris / algemeen directeur.
Als strategisch manager ben je lid van het Strategisch Managementteam (SMT). Het SMT bestaat uit de directie en de 4 strategisch managers. Samen met de andere SMT leden ben je verantwoordelijk voor het functioneren van de organisatie als geheel en de uitvoering van de door het bestuur opgedragen taken.
Je bent adviseur en klankbord voor de portefeuillehouders en eindverantwoordelijk voor de kwaliteit en integraliteit van bestuurlijke adviezen van jouw afdeling. Je acteert op regionaal niveau in diverse overleggen
Je hebt een rol in en denkt mee over strategische en organisatie-brede onderwerpen. Samen met de overige SMT-leden ben je verantwoordelijk voor de inrichting en realisatie van het organisatieontwikkelingstraject zoals dat binnen de gemeente is opgestart voor het realiseren van gestelde bestuurlijke, ambtelijke en financiële doelen..
WAT VERWACHTEN WE VAN JOU?
Je hebt een inspirerende stijl van leidinggeven. Met elan, richting, structuur, rust en relativering weet je medewerkers te enthousiasmeren en te verbinden door het geven van vertrouwen.
Je zoekt en maakt verbinding met andere organisatieonderdelen en samenwerkingspartners. Je draagt helder en stevig de gekozen koers uit. Strategische doelstellingen en opgaven vertaal je naar acties, waarbij je in verbinding blijft met stakeholders binnen en buiten de organisatie.
Kortom je bent een stevige persoonlijkheid die zich makkelijk beweegt in een dynamische gemeente waarin de kwaliteitsslag naar de toekomst gemaakt gaat worden.
- Denken en werken op WO-niveau, ervaring met bedrijfsvoering en/of veranderprocessen is een pré
- Een inspirerende, mensgerichte managementstijl, ontwikkelings-, resultaat- en oplossingsgericht met oog voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en omgevingssensitiviteit
- Ruime ervaring met het leidinggeven aan professionals, bij voorkeur in een politiek-bestuurlijke omgeving
- Aantoonbare ervaring in het op strategisch niveau aansturen van meerdere bedrijfsvoerings/staf afdelingen
WIJ BIEDEN JE HET VOLGENDE
Wij bieden een veelzijdige, zelfstandige en afwisselende functie binnen een gezellige en collegiale organisatie. Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op functieschaal 13. Dat is een salaris van maximaal € 6.616,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. De gemeente Medemblik heeft uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris
IS JE INTERESSE GEWEKT?
Voor aanvullende informatie over deze functie kun je contact opnemen met Anky Griekspoor, gemeentesecretaris / algemeen directeur, telefonisch te bereiken op 06-23030498.
Wij staan ook open voor sollicitanten met een afwijkend profiel. Bij twijfel, neem vooral contact op!
De vacature is onderdeel van onze arbeidsmarktcampagne ‘Groei mee!’ die tot 31 maart 2023 doorloopt. We verzoeken je om zo snel mogelijk te reageren. Met geschikte kandidaten gaan we direct in gesprek. Zodra we met een kandidaat overeenstemming hebben sluiten we de vacature. Ook kunnen nieuwe vacatures aan de campagne worden toegevoegd. Raadpleeg daarom regelmatig onze vacaturesite voor een up-to-date overzicht of meld je aan voor de ‘jobalert’ op de homepage van werkenbijmedemblik.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De 6 voordelen van gemeente Medemblik
Goede werk-privé balans
Een goede balans tussen werk en privé vinden wij heel belangrijk. Daarom kun jij kiezen voor flexibele werktijden en zijn er mogelijkheden voor thuiswerken.
Maatschappelijke impact
Jij draagt echt iets bij aan een betere leefomgeving voor de inwoners. Door de grootte van de gemeente sta je dicht bij de mensen en zie je direct de impact van jouw werk.
Open en gezellige werksfeer
Collega’s bij gemeente Medemblik hebben veel voor elkaar over en die sfeer voel je door de hele organisatie, van hoog tot laag.
Ruimte voor eigen inbreng
Je hebt veel ruimte voor eigen initiatief. Heb jij een goed idee? Wij geven jouw de mogelijkheid om het op te pakken en op je eigen manier uit te voeren.
Korte lijnen met management
Toegankelijkheid en openheid zijn in Medemblik vanzelfsprekend. Door de hele organisatie staan de deuren altijd open en is iedereen goed bereikbaar. Wij weten elkaar goed te vinden!
Veelzijdige werkomgeving
Er gebeurt meer in Medemblik dan je denkt. Jij werkt o.a. mee aan de ontwikkeling van 17 kernen, met veel bouwaspiraties, zakelijke dienstverlening, toerisme en bollenbedrijven.