Ga direct naar de content

Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling

Solliciteer uiterlijk zaterdag 31 december
Wognum 36 uur 3.406 - 5.021 HBO

Bij team Ruimtelijk Beleid zoeken wij een enthousiaste collega:


 Adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling

Taakaccent: Ruimtelijke Ordening / Beleidsmedewerker RO.

36 uur

 

Algemene functie-informatie 

De afdeling Ruimte bestaat uit vier teams: Ruimtelijk Beleid, Programma- en projectmanagement bureau, Vastgoed & Grondzaken en Beheer & Onderhoud. Je gaat werken binnen team Ruimtelijk Beleid waar de programma’s Wonen, Economische zaken en Duurzaamheid de hoofdthema’s vormen.


Nieuwe organisatiestructuur

Per 1 januari ontwikkelt de gemeente zich naar een compactere organisatie. We werken vanuit de vier afdelingen Externe Dienstverlening, Ruimte, Sociaal en bedrijfsvoering. Binnen de afdelingen vormen we teams met een teamleider.


Functie-inhoud

Wij bieden een uitdagende functie met de volgende werkzaamheden:


•             Je bent adviseur ruimte in diverse projectgroepen, lokaal en regionaal.

•             Je adviseert over de haalbaarheid van ruimtelijke vraagstukken.

•             Je stuurt externe bureaus aan die bestemmingsplannen voor ons maken.

•             Je stelt ruimtelijke adviezen op en voert de procedures.

•             Je verzorgt de participatie en hebt daar goede ideeën voor.

•             Je adviseert de wethouder/college over (complexe) ruimtelijke vraagstukken.

•             Je adviseert organisatie en bestuur over nieuwe ontwikkelingen en de ruimtelijke effecten daarvan

(bijvoorbeeld energietransitie).


Wij vragen

•             een relevante WO/HBO opleiding;

•             relevante werkervaring;

•             kennis en inzicht in ruimtelijk bestuursrecht, relevant beleid en geldende standaarden;

•             dat je op de hoogte bent van actuele ontwikkelingen op het gebied van de Omgevingswet;

•             ervaring met projectmatig- en zaakgericht werken, dit is een pré.

 

Competenties

Je bent flexibel, denkt strategisch, bent in staat om met je team de doelstellingen te halen. Voor deze functie bestaat een competentieprofiel. Hierin is beschreven dat in ieder geval de volgende competenties van toepassing zijn in de functie. De competenties worden nadrukkelijk besproken tijdens het sollicitatiegesprek.


  • Politiek sensitief
  • Kwaliteitsgerichtheid           
  • Samenwerken                     
  • Klantgerichtheid                           
  • Creatief                   
  • Nieuwsgierig    


Salaris

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de aanloopschaal 10 of functieschaal 10A, salaris maximaal €5.021,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. De gemeente Medemblik heeft uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van circa 17,05% van je bruto jaarsalaris.


Informatie en sollicitatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Vincent Toebak, recruiter via (0229) 85 6000.

Geïnteresserd? Dan ontvangen we jouw CV en motivatie graag als reactie op deze vacature. Je kunt ook mailen naar vacature@medemblik.nl

Delen:

Reageer vandaag

CV
Motivatie (optioneel)

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Vacatures Gemeente Medemblik van Gemeente Medemblik

Over de organisatie

Gemeente Medemblik logo
Adres
Dick Ketlaan 21
1687 CD Wognum