Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Consulent Bijzondere Bijstand

plaatsWognumlooptijd24 - 28 uursalaris2.581 - 3.732 onderwijsHBO · MBO vervaldatumEindigt vandaag

Wij zoeken een enthousiaste kandidaat voor de functie van 

Consulent Bijzondere Bijstand

24 - 28 uur per week  

Met ongeveer 60 collega’s geeft het team van de afdeling Samenlevingszaken uitvoering aan de gemeentelijke taken in het sociaal domein. Dat betekent jeugdhulpverlening, Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), extra inkomensondersteuning aan inwoners, schuldhulpverlening, maatschappelijk werk en het begeleiden van nieuwkomers. Daarnaast geeft de afdeling uitvoering aan preventieve taken. Het uitvoeren van de Participatiewet wordt gedaan door WerkSaam Westfriesland, onze regionale partner.

We hebben een dynamisch en leuk team met een Westfriese werkmentaliteit, werken aan ondernemerschap, verantwoordelijkheid, lef, ‘continu verbeteren’ en klantgerichtheid.


Wat ga je doen?

Je bent samen met een collega verantwoordelijk voor het  afhandelen van (aan)vragen op het gebied van bijzondere bijstand en inkomenstoeslag. Je werkzaamheden zijn:

  • Je toetst en verifieert de door de klant aangeleverde gegevens
  • Je rapporteert en stelt beschikkingen op
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de beleidsmedewerkers inzake het uitgevoerde beleid
  • Je signaleert mogelijke fraude


Wat breng je mee?

  • Een op de functie gericht MBO+/ HBO werk- en denkniveau met aanvullende ervaring op het vakgebied
  • Een afgeronde MBO-HBO-opleiding gericht op het werkterrein van sociale zaken en welzijn (sociaal juridisch)
  • Kennis van de Participatiewet, beleidsregels en overige uitvoeringsvoorschriften op dit gebied is een pré
  • Een stressbestendige, flexibele en klantgerichte instelling
  • Een resultaatgerichte, oplossingsgerichte en integere houding
  • Je bent nauwkeurig en kan goed samenwerken.


Wat ga je verdienen?

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op functieschaal 8. Salaris maximaal € 3.732,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Ook kun je rekenen op uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van circa 17,05% van je bruto jaarsalaris die je kunt inzetten voor aan koop van extra vrije dagen, bedrijfsfitness etc.

Geïnteresseerd?

We zien uit naar je solicitatie!

Wanneer je eerst aanvullende informatie wenst over deze functie kun je contact opnemen met Karen Heemskerk, afdelingshoofd Samenlevingszaken, telefoonnummer 06-13 70 96 35.

Graag ontvangen we deze uiterlijk op 31 augustus 2022. Voor vragen en informatie over de procedure kun je ook terecht bij Jacquelien Huisman, recruiter, telefoonnummer 06 - 21 563 413.

Wij gaan voor Medemblik! Jij ook?




Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum