Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

Specialist Verlichting

plaatsWognumlooptijd36 uursalaris2.865 - 4.671 onderwijsHBO · MBO+ vervaldatumEindigt vandaag

De Gemeente Medemblik zoekt voor de afdeling Openbare Ruimte een enthousiaste

Specialist Verlichting

36 uur per week

Met ingang van 1 januari 2023 wordt ons werkgebied uitgebreid met bijna 200 kilometer wegen. Deze wegen zijn nu nog in beheer van het Hoogheemraadschap Hollands-Noorderkwartier (HHNK). Om deze te kunnen beheren breiden we onze formatie uit.-

Onze gemeente heeft ruim 45.000 inwoners verdeelt over 17 kernen en we staan bekend als ondernemend. In onze organisatie zijn de lijnen kort en de medewerkers toegankelijk, behulpzaam en sociaal. Het gemeentehuis staat in Wognum, direct naast de A7 en goed bereikbaar vanaf o.a. Beverwijk, Amsterdam en Gooise Meren.

Waar ga je werken?

De afdeling Openbare Ruimte is verdeeld in 2 taakvelden; Ontwikkeling & Nieuwe Werken (ONW) en Beheer, Onderhoud, Verkeer en Vervoer (BOVV) waar de specialist Verlichting deel van uit maakt en verantwoordelijk is voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Duurzame ontwikkeling en ruimtelijke kwaliteit zijn uitgangspunten voor ons werk dat we omgevingsbewust uitvoeren. Wij hebben een divers en deskundig team van ruim 30 collega’s.

Wat ga je doen?

  • je voert overleg met externe partijen en belanghebbenden zoals leveranciers, aannemers, projectleiders, marktmeester, netbeheerders en bewoners en bent het aanspreekpunt voor beheer openbare verlichting en mogelijk andere elektrotechnische installaties;
  • je voert het beheer uit van de openbare verlichting en mogelijke andere elektrotechnische installaties en stelt samen met de beleidsmedewerker beheer- en beleidsplannen op voor de openbare verlichting en mogelijke andere elektrotechnische installaties, zowel vervanging als onderhoud en vertaalt gemeentelijk beleid en vraagstukken, zoals duurzaamheid en energietransitie naar het beheer van de openbare verlichting;
  • je levert een bijdrage aan overkoepelende beheerplannen met andere disciplines;
  • je zorgt in samenspraak voor zowel de civieltechnisch als de elektrotechnische afstemming met beleidsmedewerkers;
  • je inventariseert openbare verlichting van voedingsbron tot lichtbron, onderzoekt, controleert en beoordeelt deze, voert kwaliteitschecks uit en neemt deze op in de beheerplannen;
  • je laat ontwerpen en bestekken opstellen en beoordeelt deze en je adviseert de wethouder / portefeuillehouder bij vragen over vergunningen;
  • je neemt meldingen Openbare Ruimte en signalen uit de maatschappij in behandeling en handelt deze af;
  • je stelt contracten op en beheert contracten met de leveranciers en aannemers en bent in voorkomende gevallen budgetbeheerder.


Waar ben je goed in?

  • Je bent zowel schriftelijk als communicatief goed en je beweegt je makkelijk in verschillende situaties met de diverse verschillende partijen waar je in deze functie mee te maken hebt.
  • Je bent oplossingsgericht en zorgt dat deze aansluiten bij de wensen, behoeften en het belang van onze inwoners en je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en met gevoelige onderwerpen.
  • Je hebt een elektrotechnische achtergrond of hebt daar affiniteit mee. Daarbij vind je het leuk om (nieuwe) ontwikkelingen te volgen en toe te passen in je werk.
  • Daarnaast heb je kennis van de functies, bevoegdheden en posities binnen de gemeente en haar democratische organen en je bent politiek sensitief.


Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau en in ieder geval een afgeronde relevante MBO-opleiding in civieltechnische en elektrotechnische richting;
  • kennis van en een aantal jaren ervaring in een soortgelijke functie;
  • goede sociale en communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
  • up-to-date kennis van MS Office en Microstation
  • ervaring met het tekenen in CAD en beheerssystemen voor de openbare ruimte;
  • een resultaatgerichte, teamgerichte, oplossingsgerichte en integere houding.


Wat bieden wij?

Een uitdagende functie met een gevarieerd werkpakket en deskundige collega’s met verschillende vakdisciplines. De ruimte om nieuwe inzichten en instrumenten te ontwikkelen in een vooruitstrevende gemeentelijke organisatie. Omdat jouw werkgeluk belangrijk is, hebben we in Medemblik aandacht voor jou en investeren we ook graag in jouw ontwikkeling.

  • Je krijgt veel vrijheid om je eigen creativiteit de ruimte te geven;
  • Je werktijden kun je, in overleg met je collega’s, flexibel indelen
  • Je ontvangt in deze functie een laptop en telefoon in bruikleen.


Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op aanloopschaal 9 of functieschaal 10 met een salaris van maximaal € 4.671,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Ook kun je rekenen op uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van circa 17,05% van je bruto jaarsalaris die je kunt besteden aan extra vrije dagen, bedrijfsfitness etc.


Geïnteresseerd?

We horen graag van je!

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Annelies Hougardy, senior beleidsmedewerker, via telefoonnummer: (0229) 856290 of met Martijn Mantel, hoofd afdeling Openbare Ruimte, via telefoonnummer: (0229) 856153.. Graag ontvangen we je sollicitatie uiterlijk 9 juli a.s.. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 12 en woensdag 13 juli.

Voor vragen en informatie over de procedure kun je ook terecht bij Recruitment via vacature@medemblik.nl of telefoon 0621-563413..

Wij gaan voor Medemblik! Jij ook?


Het inwinnen van referenties kunnen deel uitmaken van de tweede ronde van de selectieprocedure.

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum