Specialist Verkeer & Wegen

Solliciteer uiterlijk zaterdag 9 juli
Wognum 36 uur 2865 - 4671 HBO · MBO+

 Bij de afdeling Openbare Ruimte zoekt de Gemeente Medemblik een enthousiaste

Specialist Verkeer en Wegen (BOVV)

36 uur per week

De gemeente Medemblik heeft ruim 45.000 inwoners. We staan bekend als een ondernemende gemeente. De lijnen zijn kort in onze organisatie en de medewerkers zijn toegankelijk, behulpzaam en sociaal. Het gemeentehuis staat in Wognum, direct naast de A7, op circa 25 minuten rijden van Amsterdam.

Met ingang van 1 januari 2023 wordt ons werkgebied uitgebreid met bijna 200 kilometer wegen en berme en verlichting. Deze wegen zijn nu nog in beheer van het Hoogheemraadschap Hollands-Noorderkwartier (HHNK). Om deze te kunnen beheren breiden we onze formatie uit.

Waar ga je werken?

De afdeling Openbare Ruimte is verdeeld in 2 taakvelden; Ontwikkeling & Nieuwe Werken (ONW) en Beheer, Onderhoud, Verkeer en Vervoer (BOVV). Het taakveld BOVV is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Duurzame ontwikkeling en ruimtelijke kwaliteit zijn uitgangspunten voor ons werk dat we omgevingsbewust uitvoeren. Wij hebben een divers en deskundig team van ruim 30 collega’s.

Wat ga je doen?

  • je stelt samen met de beleidsmedewerker BOVV beheer- en beleidsplannen voor verkeerstekens op (onderhoud en herziening van verkeerssituaties), bijvoorbeeld verkeersborden, markeringen, wegbewijzering en informatievoorzieningen;
  • je vertaalt gemeentelijk beleid en vraagstukken naar (her)ontwerpen voor verkeerskundige situaties en werkt deze uit tot verkeerskundige tekeningen;
  • je levert een bijdrage aan overkoepelende beheerplannen met andere disciplines en levert input voor beleid;
  • je controleert en beoordeelt bestekken en tekeningen van civieltechnische werken, zoals herinrichtingen of nieuwbouwplannen;
  • ten aanzien van offertes en contracten adviseer je over beheersmatige en ontwerptechnische aspecten;
  • je neemt deel aan en adviseert interne en externe werkgroepen op wegen en verkeersgebied.
  • je voert overleg met externe partijen/belanghebbenden zoals de provincie, ANWB, Rijkswaterstaat, ProRail, en bewoners;
  • Je adviseert de portefeuillehouder bij adviesvragen over vergunningen en andere vraagstukken, vraagt offertes aan, beoordeelt deze en verleent opdrachten;
  • je stelt contracten op met de leveranciers en aannemers en beheert deze;
  • je bent in voorkomende gevallen budgetbeheerder.


Waar ben je goed in?

Je bent zowel schriftelijk als communicatief goed in het verwoorden van beleid richting onze klanten. Je kunt goed luisteren en weet je te verplaatsen in de klant. Je bent goed in het bedenken en uitwerken van oplossingen die aansluiten bij de wensen en behoeften die in het belang zijn van onze klant. Daarbij vind je het leuk om (nieuwe) ontwikkelingen te volgen en toe te passen in je werk. Je kunt goed omgaan met tegengestelde belangen en met gevoelige onderwerpen. Daarnaast heb je kennis van de functies, bevoegdheden en posities binnen de gemeente en haar democratische organen en je bent politiek sensitief.

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau, afgeronde relevante MBO-opleiding;
  • Verkeerskundige kennis en ervaring met verkeerskundig ontwerpen en tekenen, of de bereidheid om deze kennis te verwerven;
  • kennis van en bij voorkeur een aantal jaren ervaring in een soortgelijke functie;
  • up-to-date kennis van MS Office en Microstation;
  • een resultaat-, team- en oplossingsgerichte en integere houding.


Wat bieden wij?

Een uitdagende functie met een gevarieerd werkpakket en deskundige collega’s met verschillende vakdisciplines. De ruimte om nieuwe inzichten en instrumenten te ontwikkelen in een vooruitstrevende gemeentelijke organisatie. We vinden het belangrijk te investeren in jouw ontwikkeling.

Daarnaast krijg je veel vrijheid om je eigen creativiteit de ruimte te geven. Je werktijden kun je, in overleg met je collega’s, flexibel indelen en je ontvangt een laptop en telefoon om deze functie goed uit te kunnen voeren.

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op aanloopschaal 9 of functieschaal 10 met een salaris van maximaal € 4.671,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek. Ook kun je rekenen op uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van circa 17,05% van je bruto jaarsalaris die je kunt besteden aan extra vrije dagen, bedrijfsfitness etc.

Geïnteresseerd?

We horen graag van je! Voor meer informatie kun je contact opnemen met Annelies Hougardy, senior beleidsmedewerker, via telefoonnummer: (0229) 856290 of met Martijn Mantel, Afdelingshoofd Openbare Ruimte, via telefoonnummer: (0229) 856153.. Graag ontvangen we je sollicitatie uiterlijk op 9 juli a.s. De gesprekken vinden plaats op 12 of 13 juli. Voor vragen en informatie over de procedure kun je ook terecht bij Recruitment via vacature@medemblik.nl of telefoon 0621-563413..

Wij gaan voor Medemblik! Jij ook?


Het inwinnen van referenties kunnen deel uitmaken van de tweede ronde van de selectieprocedure.



Delen:

Reageer vandaag

CV
Motivatie

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Jacquelien Huisman van Gemeente Medemblik

Over de organisatie

Gemeente Medemblik logo
Adres
Dick Ketlaan 21
1687 CD Wognum