Ga direct naar de content
Gemeente Medemblik

WOZ Specialist (Taxateur)

plaatsWognumlooptijd36 uursalaris2.581 - 4.208 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag

"Medemblik biedt alle kansen! Samenwerken met een team in ontwikkeling."

Graag komen wij in contact met geïnteresseerden voor de functie van

WOZ-specialist (taxateur)

36 uur

Waar ga je werken?

Binnen de afdeling Publiek werk je binnen het team Basisinformatie. De voornaamste taak van dit team van 17 medewerkers is het zorgen voor goed gegevensbeheer van onder andere de basisregistraties BAG, BGT, BRO en de WOZ. Naast goed gegevensbeheer komt daar het taxeren van objecten en de heffing en invordering van alle soorten belastingen bij. Dit alles met een goede dienstverlening naar de belanghebbenden.

Het gegevensbeheer is belangrijk voor de afnemers, de taxaties en de belastingen.  We sorteren voor op een toekomstige objectenregistratie, de SOR. Alles om de (interne) organisatie optimaal te ondersteunen en te voldoen aan de wettelijke taken.

Wat ga je doen?

Je werkt binnen het taakveld Basisinformatie bij Belastingen/WOZ als taxateur. Je verricht alle taxaties van woningen en niet-woningen en alle daarvoor benodigde werkzaamheden. Onder andere het uitvoeren van marktanalyses, het afhandelen van bezwaar- en beroepschriften en het optimaliseren van objectkenmerken. Je werkt mee aan de vragenlijsten van de Waarderingskamer, levert tijdig WOZ-waarden op voor de vaststelling van de belastingtarieven en de heffing van gemeentelijke belastingen. Verder denk je mee over hoe de processen in de keten van de BAG, WOZ en belastingheffing het beste op elkaar afgestemd kunnen worden.

Wat breng je mee?

  • Je hebt bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld MER of vastgoed/makelaardij
  • SVM WOZ-diploma (of studerend hiervoor)
  • Je hebt kennis van de wet WOZ, basisregistraties en gemeentelijke belastingen.
  • Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden en een goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Ruimtelijk inzicht en een pro-actieve instelling met een goed samenwerkingsvermogen
  • Daarnaast werk je graag nauwkeurig en kun je je werk goed organiseren.
  • Je hebt rijbewijs B, bent klantvriendelijk en je vindt het leuk om zaken uit te zoeken en mensen te woord te staan.

Je laat je niet uit het veld slaan door stevige gesprekspartners en kunt snel schakelen. Je hebt een goed ontwikkeld analytisch vermogen en je houdt overzicht in de keten van informatievoorziening. Je hebt kennis van de wet WOZ, taxatiekennis en een scherp cijfermatig inzicht.


Wat bieden wij?

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding van maximaal € 4.208,- bruto per maand gebaseerd op functieschaal 9 obv een 36-urige werkweek.

Ook kun je rekening op uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals

  • Een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of bedrijfsfitness
  • Opleidings- en ontwikkelmogelijkheden
  • Opname in het ABP pensioenfonds


Geïnteresseerd?

We zien uit naar jouw reactie!

Graag ontvangen we jouw motivatiebrief en cv via onderstaande sollicitatielink. Heb je nog vragen? Je kunt altijd bellen met Jack Bosman op nummer 0628 - 958706 of een mail sturen naar vacature@medemblik.nl

Wij gaan voor Medemblik! Jij ook?

Delen:

De 6 voordelen van gemeente Medemblik

Goede werk-privé balans

Maatschappelijke impact

Open en gezellige werksfeer

Ruimte voor eigen inbreng

Korte lijnen met management

Veelzijdige werkomgeving

Gemeente Medemblik

Dick Ketlaan 21

1687 CD Wognum