Coördinator Sociaal Domein aandachtsgebied Wmo

Solliciteer uiterlijk zaterdag 11 juni
Wognum 32 uur 2865 - 4671 HBO+ · WO

De Gemeente Medemblik is een actieve en ondernemende Noord-Hollandse landelijke gemeente met ruim 45.000 inwoners en bestaat uit 17 kernen. Het gemeentehuis staat in Wognum, direct naast de A7 en is zeer goed bereikbaar vanuit onder andere Amsterdam. De lijnen zijn kort en de medewerkers toegankelijk, behulpzaam en sociaal. Samen werken wij aan een vitale en leefbare gemeente en dat doen we voor en met onze inwoners, maatschappelijke partijen, ondernemers, de raad, het college en de West-Friese regiogemeenten. De gemeente is volop in ontwikkeling. Bij de afdeling Samenlevingszaken zoeken wij een enthousiaste collega voor de functie van

Coördinator Sociaal Domein

aandachtsgebied Wmo - 32 uur per week

Waar ga je werken?

Met ongeveer 60 collega’s geeft het team van de afdeling Samenlevingszaken uitvoering aan de gemeentelijke taken in het sociaal domein. Dat betekent jeugdhulpverlening, Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), extra inkomensondersteuning aan inwoners, schuldhulpverlening, maatschappelijk werk en het begeleiden van nieuwkomers. Daarnaast geeft de afdeling uitvoering aan preventieve taken. Het uitvoeren van de Participatiewet wordt gedaan door WerkSaam Westfriesland, onze regionale partner. 

We hebben een dynamisch en leuk team met een Westfriese werkmentaliteit, werken aan ondernemerschap, verantwoordelijkheid, lef, ‘continu verbeteren’ en klantgerichtheid.

De afdeling is in ontwikkeling. In 2021 zijn we gestart met het project ‘Sociaal Domein in Balans’. Dit betreft een samenhangende projectaanpak gericht op grip en sturing binnen het sociaal domein. De uitkomsten van dit project zijn van invloed op de inrichting van de afdeling Samenlevingszaken, inclusief de toegang tot zorg en de positionering van onze preventieve taken. We zijn op zoek naar een coördinator die in deze dynamiek opereert en bijdraagt aan dit veranderproces.


Wat ga je doen?

In deze functie ben je het eerste aanspreekpunt van het team dat uitvoering geeft aan onze taken op het gebied van de Wmo. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor onze opbouwwerkers. Je zorgt dat professionals optimaal kunnen functioneren en bereikt daarmee dat inwoners de best mogelijke dienstverlening ontvangen. Je bent trekker van een wijkteam waarin verschillende disciplines samenwerken rondom preventie. Je werkt nauw samen met de andere coördinatoren om gezamenlijk de uitvoering van het sociaal domein binnen de gemeente nog verder op te bouwen.  

In de dagelijkse praktijk is jouw inzet gericht op:

  • het zorgen voor goede en passende dienstverlening voor onze inwoners waarmee we hun zelfredzaamheid ondersteunen en versterken. Je doet dit binnen de vastgestelde financiële, politieke en organisatorische kaders;
  • de doorvertaling van wetgeving en nationaal, regionaal en lokaal beleid in werkprocessen. Je zorgt dat je vooraf betrokken bent en participeert in bijvoorbeeld regionale overleggen;
  • het operationeel leidinggeven aan het team van Wmo-consulenten. Je zorgt bijvoorbeeld voor werkverdeling, slimme inrichting van werkprocessen en de dagelijkse aansturing en coaching van medewerkers in het team. Je zorgt voor de inhoudelijke en professionele doorontwikkeling van deze teams.
  • het versterken en ontwikkelen van een aanbod dat gericht is op preventie en collectieve oplossingen;
  • het actief bijdragen aan de doorontwikkeling van de afdeling. Je pakt daarin bijvoorbeeld een rol als projectleider op;
  • het versterken van integraal werken door actief collega’s van andere taakvelden en/of afdelingen te betrekken en te verbinden.


Wij vragen

  • aantoonbaar HBO+ werk- en denkniveau en brede ervaring in het sociaal domein, waaronder op het beleidsterrein Wmo;
  • ervaring met het operationeel aansturen van een team;
  • een daadkrachtige teamspeler die bouwt aan een stevig en toekomstgericht taakveld;
  • een goed analytisch vermogen want je doorziet de kern van een probleem en trekt gegronde conclusies
  • goede gesprekstechnieken waarmee je stuurt op eenduidige communicatie van informatie.


Daarnaast ben je op de hoogte is van regionale, maatschappelijk en politieke ontwikkelingen en anticipeer je hierop. Je voert gezamenlijk met het team opdrachten uit en zorgt voor goede een harmonie.

Wat bieden wij?

Afhankelijk van opleiding en ervaring ontvang je een aanbieding gebaseerd op de aanloopschaal of functieschaal. Dat is een salaris van maximaal € 4.671 (schaal 10) bruto per maand, bij een 36-urige werkweek. Ook mag je rekenen op een uitstekend secundair arbeidsvoorwaardenpakket zoals goede opleidings- en ontwikkelmogelijkheden, opname in het ABP pensioenfonds en een individueel keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris. Je kunt dit naar keuze inzetten voor bijvoorbeeld extra verlof, salaris of bedrijfsfitness.


Geinteresseerd?

We zien er naar uit je sollicitatie en motivatie te ontvangen! Voor aanvullende informatie over deze functie kun je contact opnemen met Karen Heemskerk, Afdelingshoofd Samenlevingszaken, telefoonnummer (0229) 85 61 50. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Recruitment via 0621-563413.

Wij gaan voor Medemblik! Jij ook?

Kijk voor de andere functies op www.werkenbijmedemblik.nl

Delen:

Reageer vandaag

CV
Motivatie

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Jacquelien Huisman van Gemeente Medemblik

Over de organisatie

Gemeente Medemblik logo
Adres
Dick Ketlaan 21
1687 CD Wognum

De gemeente Medemblik is sterk in ontwikkeling en werkt hard aan een solide basis voor de toekomst. Als Westfriese gemeente doen we dat vanzelfsprekend met de mentaliteit die Westfriesen eigen is: nuchter, toegankelijk en informeel. Dicht bij de inwoners zetten wij ons altijd 100% in, ook voor onze collega’s. Wil jij ook meegroeien in een organisatie waar ontwikkeling centraal staat? Ontdek dan nu jouw mogelijkheden bij de gemeente Medemblik.